Rekrutacja elektroniczna uczniów do klas pierwszych
publicznych szkół podstawowych
prowadzonych przez Miasto Biała Podlaska na rok szkolny 2021/2022

Pierwszy raz w naszym mieście rekrutacja do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych odbędzie się z wykorzystaniem systemu informatycznego. Corocznie doskonalimy miejską ofertę edukacyjną, by w proponowanym standardzie kształcenia i opieki, oprócz dbałości o wiedzę i umiejętności, stwarzać uczniom sprzyjające warunki do zabawy, nauki oraz dbać o ich bezpieczeństwo.

Do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkolny 2021/2022 przyjmowane są:

  1. dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2014) – objęte obowiązkiem szkolnym,

  2. dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2015) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.


Przedstawiamy Państwu informację
na temat zasad prowadzonego naboru na rok szkolny 2021/2022

ZGŁOSZENIA DZIECI OBWODOWYCH
rejestracja dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły

  • W dniach od 22 lutego 2021 r. godz. 800 do dnia 12 marca 2021 r. godz. 1500 rodzice/opiekunowi prawni zgłaszają dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły.

Skorzystanie z miejsca w szkole obwodowej jest prawem, a nie obowiązkiem rodziców, tzn. dziecko ma zapewnione miejsce w klasie pierwszej w szkole obwodowej, ale rodzice mogą starać się o przyjęcie dziecka do innej szkoły.

Zgłoszenia dziecka można dokonać przez:

  1. system elektroniczny,
    lub

  2. pobierając druk ze szkoły,
    lub

  3. pobierając druk ze strony internetowej szkoły.

Formularz zgłoszenia dziecka obwodowego będzie dostępny do wypełnienia po uruchomieniu strony internetowej dostępnej pod adresem: https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/bialapodlaska

OBWÓD SZKOŁY

Obwody publicznych szkół podstawowych reguluje Uchwała Nr V/38/19 Rady Miasta Biała Podlaska z dnia 11 marca 2019 r.
Wykaz ulic należących do obwodu Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Jana Kochanowskiego w Białej Podlaskiej.

REKRUTACJA NA WOLNE MIEJSCA
DZIECI ZAMIESZKAŁYCH POZA OBWODEM SZKOŁY

Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, których rodzice ubiegają się o przyjęcie do innej szkoły podstawowej prowadzonej przez Miasto Biała Podlaska uczestniczą w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2021/2022.

REKRUTACJA KROK PO KROKU

Link do systemu rekrutacji będzie również dostępny na każdej stronie publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez miasto Biała Podlaska. Rodzice będą zobowiązani do podania krok po kroku danych zgodnie z formularzem wniosku i wybrania maksymalnie trzech szkół podstawowych wg własnych preferencji po zapoznaniu się z pełną ofertą placówek.

System rekrutacji zostanie uruchomiony dnia 15 marca 2021 roku o godz. 800
https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/bialapodlaska

SKŁADANIE WNIOSKÓW

  • Etap składania wniosków rozpocznie się od 15 marca 2021 r. od godz. 800 i będzie trwał do 30 marca 2021 r. do godz. 1500.
    Rodzice mają możliwość rejestracji wniosków kandydatów do klas pierwszych szkół podstawowych do dnia 30 marca 2021 r. do godz. 1500.

Po tym terminie system zostanie zamknięty.
Osoby, które nie mają dostępu do Internetu lub będą miały kłopoty w obsłudze systemu otrzymają pomoc w wybranej placówce. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica.

Sposób dostarczenia wniosku:
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami będzie można podpisać cyfrowo używając profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego (nie będzie wtedy potrzebna osobista wizyta w placówce) lub w przypadku nieposiadania podpisu cyfrowego wydrukowany i podpisany wniosek wraz z załącznikami (dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnienie kryteriów) należy dostarczyć do szkoły podstawowej pierwszego wyboru.

PUBLIKACJA LIST
KANDYDATÓW ZAKWALIFIFIKOWANYCH I NIEZAKWALIFIKOWANYCH

  • 9 kwietnia 2021 r. o godz. 1300 zostanie opublikowana lista dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do klas pierwszych szkół podstawowych

POTWIERDZENIE WOLI

  • W dniach od 9 kwietnia od godz. 1300 do 14 kwietnia do godz. 1500 rodzice dzieci zakwalifikowanych będą zobowiązani do potwierdzenia woli zapisu dziecka do szkoły podstawowej, do której dziecko zostało zakwalifikowane poprzez:

    1. w przypadku posiadania podpisu cyfrowego w systemie naboru elektronicznego po zalogowaniu na konto dla rodzica używając profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego,
      lub

    2. wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty placówki,
      lub

    3. wysyłając potwierdzenie pocztą,
      lub

    4. bezpośrednio w placówce.

Z uwagi na ograniczenia epidemiczne zaleca się potwierdzenie woli w punktach 1-3.

UWAGA RODZICE!
Brak potwierdzenia woli przez rodzica w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w szkole.

PUBLIKACJA LIST
KANDYDATÓW PRZYJĘTYCH I NIEPRZYJĘTYCH

  • W dniu 16 kwietnia 2021 r. o godz. 1300 zostanie opublikowana lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych do klas pierwszych szkół podstawowych.

UWAGA RODZICE!
Wyniki postępowań rekrutacyjnych będą dostępne po zalogowaniu na konto rodzica w elektronicznym systemie rekrutacji, na stronach internetowych oraz bezpośrednio w szkołach w widocznym miejscu tak, aby nie było potrzeby wchodzenia do szkoły.