Scenariusz imprezy integracyjnej o charakterze rekreacyjno-sportowym pod hasłem "Mikołajki na sportowo - zabawnie i zdrowo"

   Termin:

8 grudnia 2003 r. (poniedziałek) godz. 1230 - 1530

   Miejsce:

Hala sportowa Szkoły Podstawowej nr 5 w Białej Podlaskiej

   Liczba uczestników:

310 (w tym 81 niepełnosprawnych)

   Organizatorzy:

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 w Białej Podlaskiej (przy udziale środków Działu Osób Niepełnosprawnych przy MOPS w Białej Podlaskiej.)

   Przybory i przyrządy:

15 szt. - piłki mini koszykowe, 9 szt. - koła hula-hop, 3 kosze do korfbala, 3 bramki do unihoka, 6 szt. - rakietki do tenisa stołowego, 10 szt. - piłeczki pingpongowe, 6 szt. - materace, 9 szt. - pudełka, pachołki, 40 szt. - kocyki, 300 szt. - balony, 12 szt. - woreczki, 16 kompletów - pompony, kółka serso, karty zaliczeniowe, długopisy, 15 szt. - piłki siatkowe, 25 szt. - piłki nożne, cokół ref. 1092 - 1szt., trapez ref. 1084 - 1 szt., równoważnia ref. 973 - 1 szt., piłka „taniec i rytm” ref. 322 – 21 szt. (1 komplet), ringo ref. 1420 – 24 szt. (2 komplety), obręcz z kolcami 16 szt. (2 komplety), spadochron 1 szt.

      PROGRAM

    1. Otwarcie imprezy - prezentacja drużyn.

    2. Zabawy integrujące przy muzyce: "Rytm i my".

    3. Występ zespołu tanecznego "Szalone piątki" pod kierunkiem p. Violetty Chmielewskiej.

    4. Sport dla każdego - konkurencje sportowe na obwodzie stacyjnym.

    5. Wspólna zabawa - "Tęcza radości".

    6. Występ Cheerladers "Gymnazyon 4" pod kierunkiem p. Violetty Chmielewskiej.

    7. Zakończenie imprezy, wręczenie dyplomów.


    ZABAWY INTEGRUJĄCE

  1. Zabawa „Poznajmy się”. (Uczestnicy zabawy poruszają się po hali pląsem w rytm muzyki; przerwa w muzyce - zwracają się do najbliższej osoby przedstawiając się imieniem.)

  2. Zabawa „Znajdź innego partnera”. (Dzieci tańczą w parach; przerwa w muzyce – zmiana partnera).

  3. Zabawa „Ludzie do ludzi”. (Animator ruchu pokazuje różne pozycje w tańcu a pozostali uczestnicy naśladują go).

  4. Występ zespołu tanecznego „Szalone Piątki” pod kierunkiem p. Violetty Chmielewskiej.

    OBWÓD STACYJNY

  1. Rzuty do kosza („Mistrz rzutów”) - kosze do korfbala zawieszone na różnych wysokościach, dzieci wykonują serię rzutów (15)piłkami do mini koszykówki i liczą celne rzuty. (Trzy stanowiska po pięć piłek na każdym).

  2. Strzały do bramki („Mistrz gola”) – dzieci oddają serię strzałów (5) piłkami nożnymi do bramek unihoka. (Trzy stanowiska po piąć piłek na każdym).

  3. Rzuty do pudełek – dzieci starają się trafić do trzech różnej wielkości pudełek różnymi przyborami (piłki gumowe „taniec i rytm” - 12 szt., piłki siatkowe - 12 szt., ringa - 12 szt.; trzy stanowiska).

  4. „Trafny strzał” – dzieci wykonują rzuty różnymi przyborami do kół hula-hop (9 szt.) zawieszonych na ścianie. (Trzy stanowiska, piłki gumowe „taniec i rytm” - 9 szt., woreczki- 9 szt., obręcze z kolcami - 9 szt.

  5. „Tor odwagi” – dzieci pokonują tor przeszkód zrealizowany z brył gimnastycznych: materace 6 szt., cokół, trapez, równoważnia.

  6. „Agrafka” - dzieci pokonują trasę zrealizowaną z trzech zestawów wprowadzających do wielu sportów trzymając w dłoni rakietkę do tenisa, na której leży piłeczka. (Trzy stanowiska; 6 rakietek do tenisa stołowego, 6 piłeczek pingpongowych).

  7. „Kolczatka” – dzieci wykonują rzuty kółkami ringo na stojaki ustawione w różnej odległości. (Trzy stanowiska po 5 rzutów – 4 rzuty kółkami ringo, 1 rzut obręczą z kolcami).

  8. Występ zespołu tanecznego „Gimnazyon 4” pod kierunkiem p. Violetty Chmielewskiej.

    WSPÓLNA ZABAWA

  1. „Łowienie ryb” - grupa dzieci tworzy koło, inne biegają swobodnie wewnątrz koła, mogą się wydostać pod rękami kolegów na zewnątrz koła. Na umówiony sygnał dzieci tworzące koło „kucają (sieć spada). W środku zostają złapane rybki. Zabawa odbywa się przy muzyce. Przerwanie muzyki jest sygnałem do opuszczenia sieci.

  2. „Wydostań się z koła” - uczestnicy zabawy podzieleni na zespoły 16 osobowe; jeden z zespołów wykonuje przysiad podparty wewnątrz koła w rozsypce i przykryty jest spadochronem. Po zewnętrznym obwodzie koła znajduje się inny 16 osobowy zespół trzymający za uchwyty spadochron. Na sygnał „spadochron w górę” unoszą go wszyscy jednocześnie, równomiernie w górę. Zadaniem znajdujących się wewnątrz koła jest jak najszybciej wydostać się na zewnątrz spod spadochronu nim opadnie.

  3. „Toczące się globy” - dzieci tworzą dwa duże koła i toczą górą nad głowami dużą piłkę gumową. Zabawa odbywa się przy muzyce, wyciszenie muzyki jest sygnałem do zmiany kierunku toczenia piłki.

  4. „Tęcza radości” - zabawa ze spadochronem (dzieci poruszają się od truchtu do coraz szybszego biegu trzymając spadochron za uchwyty).

  5. „Manekin na trampolinie" – dzieci dobierają się w pary. Każda para otrzymuje kocyk, na którym leży piłka. W rytm muzyki podrzucają piłki do góry i ponownie je łapią.

  6. „Taniec w parach z balonem” - dzieci tańczą w parach trzymając balon różnymi częściami ciała – naśladują animatora ruchu.


Renata Korszeń
Barbara Królik