1 kwietnia 2014 roku o godz. 900 uczniowie naszej szkoły pisali sprawdzian szóstoklasisty.
Trwał 60 minut a uczniom z dysfunkcjami czas egzaminu był przedłużony o dodatkowe 30 minut. Na sprawdzianie
badany i oceniany jest poziom osiągnięć uczniów w zakresie pięciu obszarów umiejętności: czytania, pisania,
rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Forma sprawdzianu zawiera 26 zadań.
20 z nich to zadania zamknięte - należało wskazać prawidłową odpowiedź spośród kilku podanych i 6 zadań otwartych
- uczeń musiał sam napisać odpowiedź na zadane pytanie. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można otrzymać 40 punktów.
Wynalezienie telefonu, dźwięk i muzyka były jednym z motywów tegorocznego zestawu. Zadania odnosiły się m.in. do cytowanych
fragmentów tekstów: Juliusza J. Herlingera pt. "Zaklęty dźwięk" o wynalezionym przez Aleksandra Grahama Bella pierwszym telefonie
oraz wiersza Jerzego Kamila Weintrauba "Muzyka". Piszący sprawdzian musieli się wykazać także np. rozumieniem pojęcia czasu oraz
umiejętnością rozwiązywania zadań z geometrii. Wśród zadań otwartych uczniowie musieli napisać np. ogłoszenie o organizacji zbiórki
książek i zabawek przeznaczonych na loterię. W innym zadaniu trzeba było obliczyć ile metrów przeszły dziewczynki podczas
półgodzinnego spaceru, jeśli wiadomo, że w ciągu pięciu minut pokonywały 300 metrów. Szóstoklasiści musieli też napisać tekst
własny - opowiadanie, którego bohaterowie wspólnie znajdują rozwiązanie jakiegoś problemu zatytułowane "Co dwie głowy, to nie jedna".
Testy rozwiązane przez szóstoklasistów zostały zakodowane. Sprawdzać je będą egzaminatorzy z Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych.
Według opinii uczniów poziom sprawdzianu został oceniony na „raczej łatwy”, ale wyniki otrzymają dopiero 18 czerwca 2014 roku.
|